人気ブログランキング | 話題のタグを見る

The last month of school 学校ラストの月

It's been a while since I posted my blog last time. My dad in Japan asked me I should post new one soon. I made it, daddy! It's always busy in June every year, kids' school events, my part time job, and some fun things.
お久しぶりです。父からいい加減にブログを更新するようにと連絡があったので(笑)します!アメリカに住む方はそうだと思いますが6月は学校最後の月で毎年忙しい。今回は子供のイベント、パートのお仕事、その他楽しいイベントなどが重なります。
But! My kids are so energetic as usual!(Koto is roaring...)
が、うちの子たちはいつも通りエネルギー有り余ってます!(コトが吠えている図)
The last month of school 学校ラストの月_b0305749_00521174.jpg
My kids had a tryout for talent show the other day.
子供たちはそれぞれ、学校のタレントショーイベントのオーディションを受けました。

Koto and her friend waiting their turn for hip hop. Seemed nervous, but also excited for sure.
コトとお友達が自分たちのヒップホップダンスの番を待っているところ。緊張していますが、すっごく盛り上がってうきうきもしてました。
The last month of school 学校ラストの月_b0305749_00521264.jpg
Lily's ribbon dance team on a tryout. It's a traditional Chinese dance. So lucky to learn such a different culture!
りりのリボンダンスチーム。伝統的な中国の踊り。ほかの国のこんな美しい文化を知ることができるのはとても素敵なこと^^
The last month of school 学校ラストの月_b0305749_00521165.jpg
A few days later, we knew Lily's team passed it, but Koto's didn't. But it was really good experiences for them! Good job, girls!
数日後、結果が。りりのチームは合格、コトのチームは残念ながら不合格、、、でも練習して人前で何かをやるというとっても良い経験ができました。盆踊りヒップホップコーチは引退です(私

We invited a family for Sunday lunch last week. I knew they love sushi a lot, so I made hand roll sushi (super easy), tempura, some appetizers. I got a secret tempura recipe using mayo making it crispy and worked really well! Also they offered us to watch my kids by night, so Yoshi and I had a cafe date:)
日曜日はいつもお世話になっているりりのお友達家族を誘って我が家でランチ。日本の寿司が大好きとのこと、ちょっとプレッシャーを感じつつも頑張りました!てんぷらはクックパッドのレシピを使って、なんと衣の材料にマヨネーズを少し入れるというもの。カリッと仕上がって大成功^^フフフ。この後、私と夫に二人でゆっくりするといいよと、うちの子たちを夜まで見ててくれました。二人で出かけてコーヒー飲みながらゆっくりさせてもらいました。
The last month of school 学校ラストの月_b0305749_03130596.jpg
Didn't notice Lily did bunny ears to me...
りりが私にウサギの耳でいたずらしてるの気が付かなかった。アイツめ!

アメリカの使える製品、便利な情報→こちらのブログも更新しました!新しくなったルービックキューブでーす^^
The last month of school 学校ラストの月_b0305749_00433369.jpg


名前
URL
削除用パスワード
by yumeame2 | 2017-06-09 03:37 | Comments(0)

かれこれ10年以上続けているこのブログ。日記代わりに書いてます^^

by yumeame2