人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Last day of school in Japan りりの体験入学最後の日

Last Thursday was Lily's last day of school in Japan. It was only 2 and half weeks, but I felt it shorter than that! Lily also said so later. I brought a thank you gift for teachers at the end of the day. Kids are about to leave school in groups. Yep, they usually walk home in Japan.
先週の木曜日はりりの体験入学最後の日。だいたい2週間半くらいの通学でしたが、私にはもっともっと短く感じました!りりも同じことを言っていました^^ この日は、学校終わりの時間に、私は先生方にお礼のお菓子を持ってきたのでこんな写真が。子供たちは一斉下校。
Last day of school in Japan りりの体験入学最後の日_b0305749_17242410.jpg
Koto already finished her kindergarten 2 days ago, so she was in a vacation mode already. It's written "No shoes zone" on the floor where she was sitting. I realized again kids in Japan unconsciously learn many Japanese phrases that way. By the way, I told Koto "smile!", but look at her face...
コトは二日前に体験入学の幼稚園が終わっているため、もうすっかり夏休みモード。今コトが座っている通路に”土足禁止”と大きく書いてありますが、こうやって日本に住む子供たちは自然と漢字とその意味を場所場所で自然と覚えていくんだなあと再認識しました。アメリカでは日本語学校(現地の高校を借りている)に行っていてもそんなことはないですものね^^
コトに写真とるから笑って~と言ったのにこの反抗的な顔、、、
Last day of school in Japan りりの体験入学最後の日_b0305749_17242442.jpg
アメリカと日本の使える情報→こちらのブログも書いてます^^よかったらのぞいて見てくださいね!


名前
URL
削除用パスワード
by yumeame2 | 2017-07-25 20:23 | Comments(0)

かれこれ10年以上続けているこのブログ。日記代わりに書いてます^^

by yumeame2